1. Ο συντάκτης του άρθρου
προτείνει τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου της εκπαίδευσης που υπαγορεύεται από
την τεχνολογική πρόοδο. Θεωρεί ότι η υπερπληθώρα πληροφοριών που προσλαμβάνουν
οι μαθητές δημιουργεί την ανάγκη συστηματοποίησης και οργάνωσής τους. Η
διδασκαλία, λοιπόν, αλλάζοντας προσανατολισμό θα πρέπει να ενθαρρύνει και να
καθοδηγεί τους μαθητές αντί να μεταδίδει στείρα γνώση. Ο συγγραφέας πιστεύει
ότι το σχολείο πρέπει να καταπολεμήσει τον «εικονικό αναλφαβητισμό» μυώντας τους
μαθητές στην ανάλυση και ερμηνεία των πληροφοριών που παίρνουν από τα ΜΜΕ. Έτσι μόνο, καταλήγει, θα διασφαλιστεί η σωστή χρήση της τεχνολογίας.
2. μορφώνουν:
μεταδίδουν γνώση, μόρφωση
διαμορφώνουν:
απόψεις, αντιλήψεις, νοοτροπία, ιδεολογία, πρότυπα… την
κοινή γνώμη
παραμορφώνουν:
διαμορφώνουν μια αναληθή εικόνα, παραποιούν τα
γεγονότα, αλλοιώνουν την πραγματικότητα,
παραπληροφορούν
3. Να «βγει εκτός των
τειχών»: μεταφορική χρήση
= να βγει από την απομόνωση, να ανοιχτεί
= να βγει από την απομόνωση, να ανοιχτεί
στην κοινωνία και να ανταποκρίνεται στις
ανάγκες της.
4. Τίτλος:
Επαναπροσδιορισμός του ρόλου της εκπαίδευσης
Η εκπαίδευση την εποχή της τεχνολογίας
Τηλεοπτική παιδεία: Τα ΜΜΕ
υπαγορεύουν αλλαγές στη σύγχρονη
εκπαίδευση
5. συνώνυμα
έλλειψη: απουσία, ανεπάρκεια
κατάλληλος: πρόσφορος, χρήσιμος, ταιριαστός
συνεισφορά: προσφορά, συμβολή
εξοπλίζει: εφοδιάζει, προμηθεύει
καταργώ :ακυρώνω, παύω, αναιρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου